måndag 17 januari 2011

vår & skidpremiär idag!

I lördags när vi var uppe i Sollefteå var det 30 minusgrader. Idag när jag gick ut var det 3 plusgrader och det kändes nästan ljummet i luften. Fåglarna kvittrade, solen sken och det kändes som att våren är nära nu. Kommer säkert bli massa mer snö och många fler dagar med kyla men idag njöt jag i alla fall av denna vårdag.

Idag åkte jag min premiär i skidspåren. Isigt som tusan i spåren och jag hade noll fäste så det blev att skejta hela varvet runt. Testade även att staka en bra bit i uppförsbacke för att testa hur styrkan kändes. Får bli några timmar till i gymmet tror jag. Ryggen och axlarna kändes däremot bra så där har träningen verkligen gett resultat.

Nu ska jag städa ut julen. Hade tänkt ha kvar stjärnor och ljusstakar januari ut eftersom det är så mörkt och trist men nu står jag inte ut längre. Vill ha in mer vår i lägenheten, får kanske bli en storstädning och en storrensning i helgen!!

2 kommentarer:

  1. åh.. plusgrader ! :) det ser faktiskt ut att vara de här med nu. å duu, jag kom upp !!

    tack för filmtipsen.
    det fick bli Amelie från Montmatre bla, och oj vilken fin film :D Ha en BRA dag sötsak. PUSS

    SvaraRadera
  2. Jag försökte mig på den där storstädningen när jag kom hem från jobbet i kväll men det blev bara en vanlig städning på en timme. Orkade inte mer, men nu är det i alla fall rent och skönt. Kommer kunna nanna gott på kudden om en stund. Det ska bli intressant och se hur det kommer gå för dig på skidorna framöver, håller tummarna för den stora dagen. Visst var det plusgrader, kändes men i morgon blir det minusgrader igen ... Vill ses, sällskapssjuk. du jobbar onsdag till fredag va? Jag är ledig ons, torsdag nu och sen jobb fre-söndag.

    SvaraRadera