måndag 10 januari 2011

oxveckorna

Oxveckorna, är enligt muntlig tradition, benämningen på perioden efter trettonhelgen fram till och med fettisdagen. Dessa veckor upplevs oftast som tröga och tunga, därav ox- i förleden. För många utgörs periodens slut av sportlovet och en därefter tydlig ljusare period, företrädesvis om morgnarna.

Källa: wikipedia

------------------------------------------------------------------------------------------------

Vilken start på detta året. Jag som tänkt att jag skulle ta hand om mig själv extra mycket detta året och bli ännu sundare. Istället startar jag upp med att göra det motsatta. Under förra veckan åt jag fruktansvärt dåligt och ingen utevistelse alls. Mycket onyttigt och tomma kalorier till kvällsmat och det resulterade i att kroppen kollapsade under fredagsnatten.

Nu är det bara att ta nya tag från och med idag. Idag blir det promenad ute i solen och ikväll väntar Fuego. Spännande att se hur det passet är. Oxveckorna ska spenderas med massa träning och då kommer de förhoppningsvis gå fort förbi.

Sen får man fira med en semla!!

2 kommentarer:

  1. jag känner verkligen av de där oxveckorna!!! uuuh...

    SvaraRadera
  2. åh fy fan, jag ÄR en oxe just nu! :(

    tack för din fina kommentar, den gjorde min dag betydligt ljusare! :D

    SvaraRadera