söndag 16 januari 2011

Solle



Min allra bästa vän, så glad att jag har dig!!!

Har haft världens bästa weekend i Sollefteå!
Jobbade halvdag i torsdags innan jag blev ivägskickad av min kollega så vi skulle hinna åka så långt som möjligt innan det blev mörkt. Startade strax efter 14 ifrån Falun och var framme i Sollefteå strax efter 20. Väl där åkte vi för att handla frukost och pizza och sen blev det filmmys med Kicki, Anna och Petra.
På natten fick jag sällskap av Annas katt som var pigg och bara ville kela. Jag ville bara sova så jag hade ett allvarligt samtal innan jag stängde dörren in till vardagsrummet. Jag är verkligen en hundmänniska, det har jag kommit på under helgen även om jag och Alfons blev riktiga bundisar.

Fredagen inleddes med sovmorgon och sen långfrukost innan vi gick och tränade och bastade. Sen blev det lunch och stankik innan vi gick hem för att göra oss klara inför kvällen. Förfest, krogen och sen den roligaste efterfesten jag varit på. Det blev whiskeyprovning och massa sång och gitarrspelande. Klockan 7 gick jag hem så lördagen blev en ganska lugn tillställning med lite migrän. Men det var det värt för jag hade hur kul som helst på fredagen!! Kvällen spenderades med tacos och film.

Idag körde vi hemåt strax efter 10 och det var tur för när vi kommit till Sundsvall började det regna och sen kom det rapporter om blixthalka och extremt dåligt väglag. strax utanför Hudiksvall blev vi stående i över en halvtimme innan vi kunde krypa vidare. Färden hem till Falun gick i 70km/h. Har aldrig varit ute och kört i sånt dåligt väglag men det var lärorikt. Nu är jag hemma igen med massa ny energi!!

Och i vår blir det säkerligen en till resa till Sollefteå!

3 kommentarer:

  1. underbar upplevelse, whiskeyprovning på efterfest, haha :D

    hur gick det i skidspåret? Jag är nyfiken!! :D

    SvaraRadera
  2. tack själv min underbara bästa vän!! det var så skoj...vi måste åka snart igen!!! puss

    SvaraRadera
  3. Fin bild!
    Vad härligt att energin är påfylld och du mår gladare =)

    Stor kram!

    SvaraRadera