fredag 21 januari 2011

fredagsfunderingar

Äntligen fredag igen och några dagars ledigt. Har trappat upp träningen den här veckan och det känns, för jag är så trött i kroppen. Men på ett bra sätt! Nu ser jag framemot några sovmorgnar.
Idag när jag skulle hem från jobbet så blev jag helt plötsligt tvärtrött på att pendla. Fick vänta på att bussen skulle komma i 40min! Om jag vetat det hade det tagit lika lång tid att gå in till stan. Stod och blev argare och argare och tänkte att om jag haft en bil så hade jag varit hemma för längesen.

Men för att jag ska kunna köpa en bil så måste jag få tag i en ny, billigare lägenhet och det verkar ta tid. Snart är min tjänstledighet slut också så du rullar det in lite extra pengar. Har tidigare känt panik över att börja jobba 100% igen men just nu känns det lite skönt att komma in i rutiner igen och att jag får hela min lön.

Nej, nu får vi hålla tummarna att jag hittar en lägenhet snart för då blir det nog både bil och sparande till resor! Låter toppen i mina öron!

1 kommentar:

  1. Jag håller tummarna för dig ! :)
    å du har rätt, de handlar om balans. jag skulle gå under utan motion (och tur är väl de) för jag skulle defenetift gå under om jag inte fick glass å pizza ! hihi.. så de är ju bra man hittat den. balansen that is.

    hoppas du har en mysig fredagkväll.
    jag ska nog plugga ur datan, ta den till sängen och ta en film till innan jag sover :D

    PUSS PÅ DIG !

    SvaraRadera