onsdag 5 januari 2011

pepp, pepp!

Första dagen på jobbet idag efter 2veckors ledigt. Var sjukt trött när klockan ringde men bara jag fått lite gröt i mig så kände jag mig pigg igen. Blir lite mjukstart såhär innan vårterminen drar igång på riktigt. Lite barn idag och imorgon är jag ledig och sen sovmorgon på fredag, jobbar stängning då.
Idag när en mamma som vi hade förra året kom och hämtade sin dotter frågade hon om jag var påväg att försvinna. Nej, vadå, undrade jag och trodde hon syftade på att jag är tjänstledig på halvtid. Ja, du ser ut att ha gått ner så mycket i vikt, sa hon. Jag förklarade då hur mycket jag gått ner och sa att de på jobbet inte har sett mig när jag väger den vikten som min kropp mår bäst av. Roligaste var att hon gav mig beröm och sa att jag såg så fräsch ut, då blir man glad! Och så peppade jag tydligen henne att hon skulle ta tag i sig själv också. Kul att man kan inspirera någon!

Så med lite extra pepp i kroppen gav jag mig ut på en löparrunda när jag kom hem. Först var det segt i benen efter måndagens löpning men sen kom jag igång och jag tror det aldrig känts såhär lätt att springa, vilken härlig känsla det är när man börjar hitta formen igen!

Nu blir det dusch och sen ska jag kila över till Kicki och spela lite Tv-spel, jippie!

2 kommentarer:

  1. Känns som att du inte kunde fått en bättre start på din jobbvecka, underbart. Precis sådär som det skall vara. Du inspirerar andra men du inspirerar även mig.

    SvaraRadera
  2. Jag älskar också Tv spel!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera