lördag 8 januari 2011

fin och fruktansvärd fredag

Igår kväll tog jag en flaska rödvin och gick upp till granngården hemma i Skräddarbacken. Vin och ostkväll hemma hos Angelica som äntligen är hemma från sina långa resa. Johanna kom också dit och vi hade några riktigt trevliga timmar. Massa prat och massa pepp och inspiration inför framtiden och dess planer.

Inatt vaknade jag och gick upp för att gå på toaletten. Helt plötsligt blev jag superyr och väldigt nära att svimma. Skyndade mig att sätta mig och ner med huvudet. Kallsvettig och rummet bara snurrade samtidigt som jag blev fruktansvärt illamående. Längesen jag hade sånt enormt blodtrycksfall, flera år sen sist. Hade dessutom jätteont i magen och sen när jag skulle sova igen kunde jag bara ligga på rygg för annars fick jag värsta magkramperna. Idag har jag känt mig väldigt risig. Antingen är det någon slags magsjuka eller så har min mage sagt upp sig totalt efter all ovan mat jag stoppat i mig under julen. Magkrasch är inge kul och just nu skulle jag behöva en riktig rensning av kroppen...

Hädanefter är det träning och bra kost som gäller igen!

2 kommentarer:

  1. "flaska rödvin och gick upp till granngården hemma i Skräddarbacken"
    Gud så mysigt det lät då!

    Själv sitter jag med ett glas rött i hand nu. Haft middag med vänner som nyligen gått, mycket trevligt. Starsky åkte med de andra för att pimpla lake mitt i natten (och ta en bira och surra). Tokigt! Kändes hel knäppt när de fråga om jag ville följa med, men nu ångrar jag att inte gjorde det!

    Ha det bra tjejen!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. USCH .. hoppas de känns bättre idag iaf ! KRAAAM

    SvaraRadera