måndag 20 december 2010

torreksem

Jag gillar vintern hur mycket som helst men något som jag inte gillar är att jag får torreksem över hela kroppen. Iår har jag varit duktig och smörjt in mig med bodybutter så kroppen har klarat sig bra men värre är det med ansiktet iår.
Ovanför ögonbryna har jag ett stort eksem över hela nedre pannan. Idag såg jag att jag fått på vardera sidan om näsan. Inte så vackert så imorgon är det jag som går och handlar någon bra kräm så att det här försvinner för nu är jag trött på att det kliar och är torrt...

4 kommentarer:

  1. Åh, stackare :(

    Har du någon fuktmask du kan lägga? Varelse repair från dermalogica är toppen mot köld! Att ha under dagkrämen.

    Åh, jag har sådan resfeber men jag borde borde sova nu :)

    SvaraRadera
  2. Då är vi två! Fy bubblan alltså. Vill bara klösa mig! Mina ben är värst, sen armarna... Hua!

    Känns lite bättre idag, men fortfarande väldigt tungt. Kämpar.
    Jag jobber på Interfloras kundservice och har hand om utlands Blommogram mestadels. Jul blommor till höger och vänster! Har idag jobbet från 8-20, gah!
    (Kika in på hemsidan och sök på kundservice så ska du få se nåt kul, hihi...)

    Ha en skön måndag!

    SvaraRadera
  3. Fråga om det är nå du undrar, jag är utbildad hudterapeut. Till er tjänst, kära dalkulla! :)

    Visst, jag och miss Mops flyger ner imorrn, på kvällen blir det restaurangbesök med Camilla! :D
    Mmm fondue. Första gången för mig :)

    SvaraRadera
  4. Hehe, jag äääälskar att svara på hudfrågor, det är det bästa jag vet :D
    Apotekets grejer är tyvärr inget att ha ALLS. Ett billig, och bra märke som finns på Kicks som jag verkligen kan rekommendera är Estelle & Thild. Det är ekologiskt och Ecocert märkt, alltså godkänt av en organisation som ställer hårda krav på produkterna.
    JAg har själv intervjuat grundaren och fått prova produkterna, både kropp och ansikte och ger TVÅ tummar upp :D
    Sarah är också frälst tack vare mig ;-)

    Åhh.. Camill sa, på tal om chokladfondue att det finns tobleronefondue där! Men det går stick i stäv med min "inga sötsaker under julen utmaning" så det skippar jag :D

    SvaraRadera