tisdag 14 december 2010

Min bild av att vara lärare...

Idag rensar jag,varför spar man på så mycket. Snart är det 3år sedan jag tog min lärarexamen och jag har ännu inte använt mig av gamla arbeten, gammal kurslitteratur utskriven i stora luntor. Om jag inte använt det än så kommer jag nog inte sakna det om jag slänger nu. Så resonerade jag imorse när jag väntade på att dagens seminarium skulle börja. Sagt och gjort jag började slänga. Så skönt det känns att bara få riva sönder massa papper och slänga ner i sopnedkastet.

I mitt rensande hittade jag den första uppgiften vi fick göra på högskolan.
Att vara lärare- min bild av läraryrket och vad som bidragit till den
(2004-08-25)

När jag läser min reflektion så ser jag att min uppfattning om läraryrket inte är speciellt positiv. Att jag valde att läsa till det var mest att jag inte hade något bättre för mig. Det stämmer ganska bra faktiskt. Jag var trött på mitt gamla yrkesval, hur man nu kan vara trött när man är 20år? Men jag är en person som ständigt behöver förändring för att utvecklas. I höst har det varit förändring i form av studier som fått mig ett steg längre och som dämpat min rastlöshet. Snart är det dags för ekorrhjulet igen. Pendla-jobba-pendla-träna-äta-sova...and so on. Huva!

Dock så ångrar jag inte mitt val. Högskoletiden var den roligaste i mitt liv. Läste så bra kurser som gav mig massor på det personliga planet. Jag fick även arbeta kreativt varje dag och det är det jag vill med mitt liv. Bild, drama, musik och rörelse.

Så nu har jag behandlat detta lilla A4 också så nu rivs det sönder och slängs! Ut med det gamla!

1 kommentar: