fredag 31 december 2010

Hej 2011! Hej då 2010...

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Gjorde en väldigt systematisk utrensning av mitt ex's saker i sann Bree Van der Kamp- anda.
Var på banken och la om mina lån, väldigt vuxet!
Tog tjänstledigt 50% från jobbet för att studera, bästa jag gjort på mycket länge!

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Gav inga nyårslöften förra året.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, en av mina bästa vänner fick en liten Greta. Plus flera barndomskompisar som fick kids.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, tack och lov!

5. Vilka länder besökte du?
Inga... För Sverige räknas väl inte? =/

6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Lugn och ro i sinnet och lite kärlek skulle väl aldrig skada ;)

7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid minnas?
Finns inget speciellt datum, detta året har mest varit ett konstant virrvarr och ingen ordning alls på någonting. Hoppas på mer klarhet 2011!

8. Vad var din största framgång 2010?
Att jag tog tag i mig själv och min träning och hittills lyckats gå ner 10kg! Plus att jag blev singel och gjorde mig av med en person som bara gav mig negativ energi!

9. Största misstaget?
Je ne regrette rien!

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Har varit ovanligt frisk i år faktiskt. Som resultat av träningen och att jag lagt om kosten så har jag även sluppit min svåra migrän som jag hade väldigt ofta åren innan.

11. Bästa köpet?
Min första egna TV och min första egna dator!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Lägenheten skulle jag tro...

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att det finns så mycket fina äkta människor! Mina underbara vänner!

14. Vilka sånger kommer alltid påminna dig om 2010?
Robyns- Dancing on my own
Alla Melissa Horn låtar som jag lyssnad oavbrutet på om och om igen och som hjälpte mig massor!

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Absolut mycket gladare trots att jag har mått i perioder väldigt dåligt! Detta året har verkligen varit en stor förändringsperiod i mitt liv och det har varit toppar och dalar men absolut, jag mår mycket bättre nu än under tidigare år!

16. vad önskar du att du gjort mer?
Rest!

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Funderat och ältat, men för att komma vidare krävs lite sånt också... =)

18. Hur tillbringade du julen?
Finns bara ett ställe, hos mamma!

19. Blev du kär i år?
Ja, jag började älska mig själv igen!

20. Hur många one night stands?
Ett som blev lite mer under sommaren... ;)

21. Favoritprogram på TV?
The Event, Criminal Minds, Biggest loser (som gav mig massor av pepp varje dag jag inte orkade träna!)

22. Bästa boken du läste i år?
Svårt...Jag läste så många bra böcker men om jag ska välja så får det bli Carin Gerhardsens böcker.

23. Största musikaliska upptäckten?
Jag och Lars Winnerbäck blev äntligen kompisar. Kanske var det dags nu. Kanske var det rätt skeende i livet för honom.

24. Något du önskade dig och fick?
Sol & värme exakt alla dagar av min 5 veckors långa semester!

25. Något du önskade dig men inte fick?
En ny lägenhet så snabbt som jag vill!

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Jobbade vet jag men sen minns jag faktiskt inte... Hade planer på att inte fylla 26 men gjorde ju det lik förbannat ändå! ;)

27. Finns det något som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mer resor kanske, men det kommer!

28. Vad fick dig att må bra?
Träning & vänner!

29. Vilken kändis var du mest sugen på?
Hugh Jackman, mums filibabba!!!!

30. Vem saknade du?
Min mormor, alltid!

31. De bästa nya människorna du träffade?
Är väldigt glad att jag träffat Camilla, en toppentjej!! Sen att jag återfått kontakten med många gamla vänner känns väldigt bra också! Detta har varit ett år vigt åt vänskap och det har gett mig massor av positiv energi och glädje!!!

32. Mest stolt över?
Min starka karaktär! Heja mig! ;)

33. Högsta önskan just nu?
En ny lägenhet!!!

2 kommentarer:

  1. Gott nytt år till dig med!! Jag hoppas du liksom jaag hittar ett nytt hem och all lycka till 2011..

    gott nytt!

    SvaraRadera
  2. ... och du kan tro att jag är glad att du förgyller mina dagar i Falun. Känslan av att jag har en egen, rar, söt vän för livet - känns fint i hjärtat. Redan mörkt och vi vaknade för 3 timmar sedan, haha.

    SvaraRadera