lördag 4 december 2010

19-detta ångrar jag

Jag ångrar fyra år av mitt liv, det gör jag verkligen.
Fyra år i en icke relation, enbart ett spel för galleriet. Det som gör mig mest ledsen är att jag trodde att det var detta jag var värd, att ha det som jag hade. Under dessa fyra åren mådde jag verkligen inge bra. Jag ansåg att jag inte förtjänade att må bra och ha det bra så därför straffade jag mig med denna relation. Intalade mig om att jag var lycklig fast jag under de sista 3åren bara kände mig ensam och olycklig. Ett starkt bevis för det var att jag gick upp 20kg under denna tiden. Lusten till att må bra fanns inte där.

I helgen är det ett år sedan allt fick ett slut och det ångrar jag verkligen inte. Ett år sedan min resa tillbaka till mig själv och att försöka lära mig att älska mig själv började. Vilket jag tycker att jag lyckats bra med. 10kg borta och jag tycker att jag är bra, jag duger och jag förtjänar att vara lycklig!

Nu måste jag lära mig att bygga upp ett förtroende igen till kärleken och tilliten.

3 kommentarer:

  1. Ibland är det en fördel att bli äldre. Du är så grym min kära vän. /Tina

    SvaraRadera
  2. Förresten. Jag tycker inte du ska ångra något. Det kanske inte var år som var bra för dig men du vet ju nu mer än någonsin vem du är som person och vad du vill ha ut av tillvaron. Puss!/Tina (igen)

    SvaraRadera
  3. stor KRAM .. du kommer hitta tron.
    men ångra inget, allt som sker gör en till en starkare och vackrare människa.

    SvaraRadera