torsdag 16 december 2010

21-det här skrämmer mig

Den här 30-dagars listan har helt fallit i glömska. Antar att jag tappade lusten och från att ha massor av inspiration inför varje ämne så förlorades den så smått inför varje dag.

Ikväll hittar jag därför på ett eget ämne. Det får bli min modifierade 30dagars-lista!

Läste ett så bra inlägg hos Fine ikväll om vad som upprörde henne. Väldigt bra skrivet och jag kände att ämnet hon tog upp upprörde även mig. Efter lite tänkande hit och dit kom jag in på tankar som får mig att vilja springa långt bort och aldrig mer återvända. Tankarna rör vardag och arbete. De flesta av mina arbetskamrater har arbetat på samma jobb sen 70-talet. Då var förskolan nybyggd och nu, 40 år senare, sitter de fortfarande på samma ställe. Till på köpet bor de i samma område och handlar på affären i området. Minns speciellt en dag när de kom tillbaka efter morgonmötet och deklarerade att idag, då stängde minsann banken i den här stadsdelen! Ve och fasa, nu var man ju tvungen att åka 3km ner till stan och banken där!

Detta skrämmer mig något så fruktansvärt! Att jag ska bli så bekväm med att ha ett fast arbete, att man vänjer sig vid den summa pengar som varje månad rullar in och att man ALDRIG kommer komma vidare. Bli en bitter kärring som gnäller och förfasas över ingenting!

Nej max 2år till på mitt nuvarande arbete sen sticker jag och ser aldrig tillbaka!

1 kommentar:

  1. Don't ever look back!

    Du ger mig så mycket energi av dina genuina och innerliga kommentarer - tack Maria!! <3

    Min första hade jag verkligen grunnat på jättelänge. Den skulle vara såå representativ och med hjärta och vara klurig och mysitisk. Sen ballade det bara ur, och nu tatuerar jag bara sånt som är snyggt, min senaste har verkligen IGEN bakomliggande innebörd. Den är bara apsnygg. Däremot jobbar jag på en sleeve nu som ska fyllas med "mig" Saker - jag har två citat som min morfar resp. farfar brukade säga, några föremål och sen ska det fyllas ut med vackra saker, som lampskärmar och solfjädrar. haha. Galet va?? Och en mops i klädd mina glasögon. TOKA!

    Lilla my är kungen!

    SvaraRadera