söndag 12 december 2010

lördag + café = sant





Ett av mina favoritcaféer är Gårdscaféet i Leksand. Dit gick resan idag. Gott fika och mysig miljö. Efter några timmars babbel med mamma så väntade lite shopping.

Dagens bästa: Jag provade en klänning i storlek S. Och den passade, jag fick på mig den! Jippie, jag går från klarhet till klarhet!

Kvällen spenderades tillsammans med Kicki! Italiensk middag i form av svamp-och parmesanpasta. Efter maten hade vi nostalgikväll, vi tittade på Troll i tomteskogen. Kul att man fortfarande upptäcker nya saker som man inte uppfattade som barn. Till exempel att Kostja säger Fy vodka... när han ser trollen. Haha, gamla barnfilmer is tha shit!

3 kommentarer:

  1. Grattis Maria! Stl S, wow! :D

    Leksand har jag varit i en gång på väg till Vasaloppet när vi skulle serva åkare från hemmaklubben - och jag tyckte stan var såå mysigt!

    SvaraRadera
  2. Jag vet känslan, den är TUSEN miljoner gånger bättre än det motsatta! :D

    Jag har aldrig sett nötknäpparen i någon form, så det här var premiär!
    Vi såg Romeo & Julia på La Scala i Milano och jag tyckte det var lite... fånigt? Men kanske för att det var väldigt seriöst - här var ju dansarna utklädda till pepparkaksgubbar, snöbollar och möss liksom. Lite mindre pretto ;)

    Jag hoppas luciakonserten blev precis så mysig som du hoppades, jag och Nessla ska gå Luciatåg för Tobias imorrn precis som förra året :D

    SvaraRadera
  3. sötnos !
    å visst är de så.. lördag å café mys är de bästa som finns. speciellt på vintern av någon anledning!

    Å jihoooo för Small :D

    SvaraRadera