söndag 18 april 2010

söndagsshopping

Förrut var söndagar den tråkigaste dagen jag visste. Man gick bara och väntade på att måndagen skulle komma och jag ville inte ta mig för med något. Vilket var heldumt då man slösade bort en hel dag på ingenting. Nu tar jag dagarna som de kommer, carpe diem. Idag gick jag en sväng på stan, lugnt och skönt när det är söndag. Var på jakt efter en ny vårjacka. Ville helst ha en skinnjacka men efter en hel dels provande så insåg jag att min nuvarande kroppsform inte passar i skinnjackor. Hittade en mörkblå parkas på HM som satt jättebra och verkligen var jag. Hade lite rabatt på det blev endast 149kr för jackan! Hittade dessutom ett par nya sneakers för 99kr! Vilken fynddag det blev.

Nu sitter jag här och funderar på vad jag ska äta till kvällsmat. Pizza eller något nyttigt? Det är den svåra frågan...

7 kommentarer:

  1. Det är jag fortfarande så dålig på. När man vaknar en lördag är kroppen full av optimism, en söndagmorgon känns allt så dystert. Som tur är kan man inte ligga i sängen och tycka synd om sig själv hela dagen när man har Klara, hon livar liksom upp ens liv vare sig man vill eller ej. Åh, shopping skulle jag också behöva men det finns absolut ingenting som faller mig i smaken numera... Tror jag börjar bli gammal... KRAM

    SvaraRadera
  2. Förra helgen gjorde jag som du, va ute, nöjt av fint väder, rastade kameran, va uppklädd och gjorde stan lite. Kändes konstigt då det faktiskt va en söndag och jag brukar vanligtvis göra ingenting då. Som i dag ; vi åkte till ICA Maxi för att handla lite. Kebab låter faktiskt väldigt gott och visst är det tråkigt att äta pizza själv? Se det positivt ...

    Jag har en arbetsdag inplanerad och det är lördag men kunde även bli någon dag i veckan nu. (Dock) inget bestämt. Lite tråkigt då jag gärna vill komma in i det så fort som möjligt. Förra veckan jobbade jag ändå 3 arbetsdag, det va riktigt skönt. Trevlig kväll rara

    SvaraRadera
  3. vilka härliga fynd! jacka för 149, det är bra det!

    ja de är lite kluriga att få tag på, nintentos-en, eller ja... iaf om man vill komma undan hyfsat billigt! :-)

    SvaraRadera
  4. Visst är de super KUL med fynd, varesig det är möbler eller kläder!

    JO vist är de dyrt med teak numera, tycker allt har blivigt dyrt i loppis världen! Men det gäller att titta under alla bord och bakom allt, de är där guldet gämer sig;)

    Kul att du hittade till min blogg;)

    SvaraRadera
  5. jag är inne i hela nyttighetssvängen nu så jag röstar bort pizzan!

    fiberlakritsen har jag inte testat men allt från RV är ju bättre än "vanligt" godis (?)

    SvaraRadera
  6. Jag har börjat älska söndagar ! :)
    Å den här söndag var ju vid havet så den va fasen inte fy skam! KRAM

    SvaraRadera
  7. Åh, TRE mopsar?? då hade hon att göra vill jag lova :D

    Ja, gang starr hela dagen.. fan att jag inte såg honom den ENDA gången han var i sverige på hur läge som helst. :(

    SvaraRadera