onsdag 21 april 2010

när det äntligen är över

Jag borde ha lärt mig vid det här laget att kroppen alltid vinner över tanken, iallafall min kropp. Morgonen har spenderats på spikmattan med en kall handduk över ögonen. Migränen har kommit ikapp mig fast jag trodde att jag kunde fly ifrån den förra veckan.
Jag måste lära mig att lyssna på min kropps signaler när den säger att jag måste ta det lite lugnare och varva ner och slappna av. Annars slutar det som förra hösten när min kropp var helt nerbruten och jag åkte på alla sjukdomar man kan tänka sig och migrän minst varje månad.
Sen jag började träna igen så har min kropp blivit mer balanserad men nu har det varit en väldigt stressig period både fysiskt och psykiskt på jobbet och det märks i mitt välmående.

Idag är jag hemma och försöker komma i harmoni med min kropp igen. Jag gör saker som får mig att må bra. Lyssnar på Morgonpasset, dricker massa gott kaffe, läser böcker och promenerar. Imorgon är jag nog på banan igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar