onsdag 28 april 2010

rain

Grå dag och grå hjärna. Ont i huvudet, börjar tydligen bli en onsdagsvana. En vana som snart ska brytas. Måste verkligen köpa med mig något annat kaffe till jobbet. Det vi har gör verkligen inte sitt om man säger så, varken i effekt eller smak. Jag och Lovisa börjar fundera om det ens är riktigt kaffe...

Helgen då...

Jobbade halvdag innan jag tog tåget mot huvudstaden. Sov hela vägen ner så jag skulle orka med kvällens festligheter. Kom fram, tåg tunnelbanan ut mot Gärdet. Där vankades det foccaciabak, matlagning och vin innan gamla vänner kom förbi. Vi pratade en massa minnen från vår fotbollstid. Saknar verkligen att spela fotboll men tyvärr så håller inte mina ljumskar för det längre.
Vi 1-tiden gav vi oss ut på stan och hamnade på en pub med prima musik. Vi vart tillsagda av vakterna då vi tydligen sjöng med för högt! Vid halv 4- tiden kröp jag till sängs efter en lyckad kväll/natt.

Lördagen började med långfrukost innan vi gick på loppisen på Gärdet. Sen blev det en promenad in till stan innan vi mötte upp Helena för lite mat och hockey i Gamla stan.

Till kvällen vankades det tapas, cava och bio. Äntligen skulle jag få se Alice i underlandet.
Filmen var verkligen hur bra som helst och den matchade mina förväntningar. Skulle gärna se den en gång till. Den gick i 3D så det var kul att prova det också.


På söndagen blev det långfika på mitt favoritfik i Stockholm, Kaffekoppen/chokladkoppen.
Det pratades framtid, jobb, livet och resor.
En resa till Sidney är inbokad i framtiden och det ser jag verkligen framemot =)

Som tack för att jag fått bo hos Tina och Erik lagade jag söndagsmiddag åt oss. Hemgjorda köttbullar med potatismos och gräddsås stod på menyn.
Helgen gick allför fort och jag ville då rakt inte åka hem när det vart söndagkväll.
Bästa helgen på mycket länge var det!

1 kommentar: