lördag 10 april 2010

nytt & gammalt

Idag har jag varit på utflykt. Först styrde vi kosan mot Västerås för lite kaffe och vandring i det gamla kvarteren där min morfar föddes för över 100 år sen. Har varit i Västerås flera tusen gånger men aldrig varit i den gamla delen och där fanns det verkligen fina hus. Om någon kom och frågade om jag ville bo där skulle jag verkligen inte tacka nej =)

Sen åkte vi mot Eskilstuna för lite loppisletande. Jag hittade ett liten telefonbord i teak för 80kr!!! Vilket fynd! Så det fick följa med mig hem.
Sen gick vi en vända på stan och vad hittade jag? Om inte en Monkibutik!!! Har länge haft planer på att åka till Uppsala, Karlstad eller Örebro bara för att få handla lite där och så fanns det i Eskilstuna.
En vit oversizetröja, ett vit t-shirt med svarta prickar och en jättesöt kofta fick följa med mig hem! Så nu har jag inhandlat min vårgarderob. Nu måste jag spara lite pengar till framtida resor.

Kanske att jag ska möblera lite innan det är dags för sovtime...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar