fredag 12 mars 2010

fredagspyssel

Första dagen denna veckan som jag kom hem när det fortfarande var ljust ute. Även denna veckan har varit slitig men härlig med allt solsken! Känns som man fått lite mer energi av solen. Vårkänslorna börjar även de spritta i kroppen och i eftermiddag har jag lyssnat på massa sommarpartymusik och dansat runt i vardagsrummet. Har även pysslat en massa här hemma. Köpte en hylla idag som jag skruvade ihop. Flera miljoner småskruvar kändes det som och fingrarna ömmar än.. Nu har det blivit någon sorts ordning i mitt framtida syrum.

Ska försöka hinna med att sy gardiner till vardagsrummet ikväll också. Imorgon blir det träning och sen ska det bakas och lagas mat för imorgon kväll vankas det kalas. Jag fyller år nästa vecka så jag passar på att fira mig imorgon. Min ålder är väl egentligen inget att fira men det är ju alltid kul att ställa till kalas så man slipper laga mat åt enbart sig själv. Finns inget tråkigare tror jag.

Appropå mat så är det dags att äta lite innan jag svimmar..

1 kommentar:

  1. Det här låter väldigt lovande och att baka kan inte bli något annat än rätt, om man kan och gjort det tidigare. Vet du? Senast jag bakade va på hemkunskapen, ja du förstår. Det va ett tag sedan sist ... Alldeles för länge sedan men aldrig varit intresserad. Däremot hjälper jag gärna till lite grann om det är någon vän som står och bakar. Slickar skål och pillar lite. Du kommer få en bra helg med kalas, firande och kombinerat med träning. Tack rara du men himla synd att du inte fick med dig något hem. Jag va dock inte ute efter att köpa något alls och la inte ens märke till de tre stora rutorna på golvet när man kom in i butiken = rabatten. Hon i kassan bara drog av och jag trodde först jag hörde fel :)

    Maria, vad glad jag blir. Jag tar faktiskt mer än gärna en fika framöver, vore bara trevligt. Jag är inte den som är den ... KRAM och trevlig kväll. Hoppas du får ihop det med gardinerna.

    SvaraRadera