tisdag 9 februari 2010

små ulligt vita

Massa snöflingor virvlar utanför fönstret. Nu tycker jag att det räcker med snö. Och nu tycker jag att det räcker med sjukdom för min del. Idag skulle jag ut på förmiddagen och se om jag skulle orka jobba imorgon. Planen var att gå till en färgaffär som inte ligger långt härifrån. På vägen skulle jag slänga en massa kartonger som jag samlat på mig. När jag tagit mig halvvägs till sopstationen var jag så trött så jag kände mig illamående igen så jag skippade färgaffären och gick till hemköp för lite matinhandling. Väl där och väl i kassan ville jag bara hem till min soffa. En utflykt på 20 min och ca 700m var så mycket som jag orkade idag så slutsatsen av det är att jag blir hemma imorgon också.

Har precis tagit mig en lång varm dusch och det var så härligt att känna sig ren igen. Ikväll blir det nya lakan i sängen också. Sjukdomslakanen är tvättade i 60 grader. Det borde väl tagit kål på alla baciller får man hoppas för nu ska jag inte vara mer sjuk!

Igår hade det tydligen bara varit 6 barn på jobbet. Mindre än hälften. Vi som haft så friska barn hela hösten. Men någon gång ska väl vara deras tur också.
Nej nu tror jag att vi behöver vår och sol!

1 kommentar:

  1. Det är bra att tvätta lakanen när man är sjuk, för då känner man sig på något vis lite fräschare och friskare sedan. Konstigt det där.. men för mig brukar det kännas bättre!
    Krya på dig! Trist att vara sjuk!

    Sv: Jo visst är det säkert så, att kaffet är godare hemma... men, bara man har lite kolleger att "tjöta" med så går det mesta ner. Haha!

    SvaraRadera