måndag 22 november 2010

musikens makt

Jag lägger till en punkt i min jag-tror-på-lista och det är musikens makt. Jag lyssnar nästan alltid på musik. Det är ytterst sällan det är tyst här hemma. Nyss satt jag och klickade runt lite på min spotify och kom tillslut fram till låten Koppången. Redan vid de inledande tonerna började tårarna rulla nerför mina kinder. Den här låten associerar jag med min mormor. Det är nu över 9år sen hon gick bort men fortfarande kan jag inte lyssna till denna låt utan att gråta. När jag läste musik på högskolan så hade vi en lärare som verkligen brann för ämnet musik och vad den har för påverkan på oss. Hon rådde oss alla att vi skulle samla på oss låtar som betyder mycket för oss och sen spela in dessa tills man blir gammal.

Min vardag är uppbyggd kring musik. Det finns musik för alla tillfällen. När jag städar lyssnar på ofta på NOFX. Skatepunk på hög volym är det absolut bästa städsällskapet. När jag lagar mat gillar jag att lyssna på rock eller hip-hop. Mina två pepplåtar innan jag går ut och dansar är alltid Timbuktu-Stirra ner och Le Tigres- I'm so excited. När jag känner mig deppig hjälper Melissa Horn och Winnerbäck mig på rätt spår igen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar