tisdag 23 november 2010

11- mina syskon

Jag har en bror, en 7år äldre storebror som betyder hur mycket som helst för mig! När jag var liten ville jag ha och göra allt som han gjorde. Jag var en ganska jobbig lillasyster, fast i smyg. Han hade små Star Wars figurer och självklart ville jag ha likadana. Fick en prinsessan Leia i present men hon var ju inge rolig. Jag ville ha Darth Vader eller Boba fett, som var min favorit-vilket namn! Så alltid när min bror var i skolan lekte jag med hans gubbar och självklart gick några sönder och en snodde jag till och med. Fast jag teg som muren och tänkte om jag inte berättar så har det aldrig hänt.
Varje påsk fick vi påskägg och brorsan sparade alltid sitt godis medan jag åt upp allt på en gång. Sen gick jag och suktade efter hans godis. Så jag kom på den ultimata idén. Om jag tog en åt gången skulle det inte märkas. Även fast jag såg att godiset sinade så var jag stensäker på att han inte märkte nått.
När jag var runt 6år var på vi Gröna lund och vi skulle åka en karusell som hette Bläckfisken. När väl karusellen satte igång satt jag inte fast så bra, man satt liksom i en korg med bara en skena över sig. Jag åkte fram och tillbaka och var skräckslagen så jag skrek. Jag skrek så högt så det hördes till och med mer än den höga dunka-dunka musiken. Tillslut stannade de karusellen och jag fick gå ur. Brorsan har nog skämts så mycket, han var ju tonåring då, och har nog inte förlåtet mig helt än..

Trots allt detta har vi alltid stått varandra nära och gjort massa saker tillsammans. I framtiden har jag lovat att vi ska göra klassikern och cykla i Italien. Det är jag nog skyldig honom =)

1 kommentar:

  1. Många tycks köra den där listan, nästan så jag blir taggad själv ;) time will tell.

    Och tack för otroligt fina ord!

    SvaraRadera