lördag 5 juni 2010

vilken kväll!

Igår hade jag mina tanter från jobbet hemma på middag. Med mitt förflutna i resturangbranchen så älskar jag ju att laga mat men kanske inte åt mig själv så därför är det extra kul när det kommer hem massa folk. 11 personer var vi igår och jag är glad att jag har köpt mig ett köksbord med iläggsskivor. Annars hade vi aldrig fått plats. Maten blev väldigt lyckad och god och alla åt tills det var tomt överallt, det är vä ett bra betyg=)

På kvällens meny stod det:

Matjesillspannacotta
Gazpacho
Päron & zucchinipaj
Melon & fetaostsallad
Oxfärsrullader
Tabbouleh
Mozzarellaost

och till efterrätt gjorde jag en hallon & nektarinpaj.

Efter kaffet och kakan blev det drinkblandning av jobbets andra tjej med ursprung i restaurangbranchen. Hon gjorde en supergod shot som kallades "nyp". Likör 43, nyponsoppa och ovispad grädde på toppen. Det var mumma vill jag lova!

Nu vantas frukost och sen åker jag till mammas stuga och tar det lugnt och dricker kaffe i solen =)

Ha en fin helg alla!!!

5 kommentarer:

  1. resa mer låter ju som ett utmärkt steg! :-D

    Vilken god middag du bjöd på, allt lät så smarrigt.

    SvaraRadera
  2. Vilken lördag kväll, lät väldigt lovande och trevligt. En kväll att leva på länge och tänka tillbaka till när man har en tråkig och negativ dag, eller hur? LOVELY! Inte mycket till solsken en dag som denna, regnet öser ner och åskan låter lite väl högt. Men mys att befinna sig i stuga ...

    SvaraRadera
  3. Va? I går kväll hade vi ju strålande fint väder hela dagen och kvällen. I dag har vi dock haft sämre, kanske i dag du menade? Isf förstår jag varför du inte varit i Falun =)

    SvaraRadera
  4. Hehe, ingen fara. Hoppas du fått en bra start på veckan, för det har jag. Tisdagens arbetspass är avklarat och i morgon är dagen fullsmockad och om två dagar vankas det SKÅNE! Ta hand om dig gull och se till att håll dig frisk och kry.

    SvaraRadera