onsdag 23 juni 2010

sommarnejlika, allium & strandtrift

Sol, värme och balkonghäng...


Det är inte bara jag som trivs på min balkong. Mina penseer växter hej vilt och snart får de inte plats i krukan längre. Ett litet kom ihåg till nästa år att jag inte behöver köpa fullt så många som iår.

Fina Buddha och fina sockerlådan som jag hittade på mammas vind i torpet. Vinden är en riktig guldgruva med massa fina saker. Lådan är full med lavendel.


Min senaste plantering. De rosa blommorna längst bak är Strandtrift. De gräslöksliknande stråna är en Allium jag köpte igår och längst fram en Sommarnejlika. Det gäller att ha tåliga växter på balkongen och alla dessa gillar full sol och torka som tur är!

Nu fattas bara en Chokladblomma, undra var jag ska hitta en sån iår då?

5 kommentarer:

  1. åh, I like!! Ja min nya PT är grym, och jag är grymt inspirerad! :D

    En chokladblomma? Ehm.. smälter den inte? *fniss*

    SvaraRadera
  2. säg till när du hittat
    ätbar chokladblomma
    pengaträd! :P

    SvaraRadera
  3. Underbara sommar, love it! :)

    SvaraRadera
  4. Nej du, det blir inget byte och ingen konsert för min del, kostar alldeles för mycket för ett dagspass också, då jag inte får någon möjlighet att umgås med min andra halva på campingen heller, för det priset. Hoppas verkligen det kommer fler chanser, för jag bara måste få se dem live. Lyssnar ju på dem minst en gång om dagen här hemma.

    SvaraRadera