tisdag 22 juni 2010

barockt

Någon gång ska jag ha ett fint gammalt hus och då ska jag anlägga en barockträdgård. Finns inget snyggare än de symetriska trädgårdarna och jag gillar verkligen växterna som brukar ingå också. Idag var jag och mamma ute på utflykt här runt Falun. Finns så mycket fint som ligger nära men det åker man ju aldrig och tittar på. Första stoppet var vi Rottnebys trädgård. Inhandlade lite mer blommor till min balkong som börjar bli riktigt fin nu.
Handelsträdgården i Rottneby är helt fantastisk, känns nästan som man vandrar runt på landet i Frankrike någonstans.

Sen åkte vi till Linnés bröllopsstuga som ligger strax utanför Hosjö. När vi kom dit blev jag fast direkt. Skulle kunna bo därute och bara vandra runt i trädgården och rensa och fixa. Vilken dröm!





1 kommentar:

  1. Fina tips, nåt att besöka ser det ut som! Älskar också det raka och symetriska! Jag strävar efter att göra så själv och min granne kommer alltid hit och säger att jag borde ha mer runda former och fula planteringar...ICKE! KRAM

    SvaraRadera