fredag 29 januari 2010

rokoko

I mitt framtida pysselrum har jag planer på en liten soffhörna där man kan sitta och mysa. Har alltid velat ha en liten rokokosoffa och nu har jag ju chansen. Så mitt loppissug är nu enormt eftersom jag vill ha allt klart. Fast först måste jag ju bestämma färg på väggarna och måla och göra allt förarbete. Så att inhandla en soffa kanske inte är första målet.





En sån här skulle jag kunna tänka mig. Med lite nytt snyggt brokadtyg skulle det bli toppen!

Åh vad jag är sugen på att sätta igång att fixa nu. Får se om jag orkar ta mig någonstans idag för att inhandla lite grundfärg och målargrejer.

2 kommentarer:

  1. Tack! =)

    Vad kul att du gillar färgen. Tror den hette nåt med Havanne grön, eller liknande. Beckers färg, om du blir sugen... ;)

    Snygg soffa!

    SvaraRadera
  2. Jag skulle också kunna tänka mig en sådan soffa, de är ju så himla fina :)

    SvaraRadera