måndag 4 januari 2010

det värker...

Ja just nu värker det lite överallt. Framför allt i hjärtat. Undra om den värken någonsin kommer försvinna. Just nu känns det inte så iallafall. Känns konstigt att inte prata med en person som man pratat med varje dag i flera års tid men samtidigt gör det så ont och jag blir påmind om allt igen när vi pratar. Allt är så svårt. Kan inte svaren vara enkla?

Det värker även i ben och rumpa, världens träningsvärk sen gårdagens träningspass. Men den värken känns enbart positiv. Den betyder att en förändring är på gång. Mycket långsamt men ändå en förändring. Ingen har någonsin sagt att livet ska vara lätt. Mitt liv är just nu så förbannat svårt.

2 kommentarer:

  1. Alla blir vi tvunga att gå igenom svåra perioder i livet och hur sorligt och jobbigt det än måste vara för dig, får du försöka tänka, carpe diem. Samt, allt händer av en anledning, hur orättvist det än är när allting varit så solklart tidigare. Tänker på dig! Kämpa på, du är stark och träningen kanske kan få dig på nya tankar, men förträng inte. Se bara till att bearbeta.

    SvaraRadera
  2. Hej Maria!
    Nu hittade jag tillbaka till dig efter mycket om å men.
    Jag är ledsen att du fått ditt hjärta krossat. :( Vet precis hur det känns och jag hoppas att du snart ska må bättre. Men det VET jag att du kommer göra.
    Om du vill prata nån gång får du gärna höra av dig så kan vi ta en fika! Kram

    SvaraRadera