lördag 30 januari 2010

renovering pågår

Skulle ha åkt till Borlänge idag egentligen och handlat färg till köket men så blev det inte. Så jag tog en promenad upp till Rusta för att handla vanlig vit färg till pysselrummet. Sen bar jag hem de 5 litrarna färg så det har varit min träning idag.

Förarbetet gjort. Om det finns något jag ogillar med att renovera så är det förarbetet. Så tråkigt.
Dagens förarbete bestod av undanplockning, slipning och tejpande av alla lister och kontaktuttag.

Idag hann jag nästan klart med allt närmast lister och tak. Sen blev det mörkt och jag har ingen bra arbetslampa. Kommer bli stor skillnad att måla över det gamla smutsiga vita väggarna. Nu återstår bara att bestämma vilken färg det blir på fondväggen. Vet iallafall att jag vill ha något färgglatt!

Nu ska jag nog ta mig ut på en promenad. Ikväll kommer bror min hit och hälsar på.
Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar