söndag 20 februari 2011

nulägesanalys

Det blev så svart idag, det blev så outhärdligt svart... Och här har ingenting hänt sen sist, här går dagarna och här går åren... Det här är inget liv, det är ett sorgligt substitut, ett slags tidsfördriv...

Jag säger mig själv: Jag har ingenting, Det är bara floskler och evig väntan. Sen hör jag dig säga: Du har visst nånting, du har din frihet, du har din längtan och du går uppåt i en prålig värld av mingel, singel.

Här blir man paranoid, i ett slags kollektivt utanförskap, som vi vant oss vid... Jag traskar bara runt här i samma ring och känner hur skorna klämmer... (Lars Winnerbäck - Singel)

Det känns som mitt liv står på paus. Ingenting händer, allt står still... Kroppen, träningen, vintern, lägenhetsletandet och kärleken... den börjar jag allvarligt tappa tron på...

8 kommentarer:

  1. Neeeej!!!! Inte tappa tron! En vacker dag står han där, I promise!
    Och just nu är det en skit period, usch! Vill också bara gömma mig under täcket och vakna till skinande vår. Håll ut, den kommer snart, det lovar jag också! ;)

    Puss!
    /Annapanna

    SvaraRadera
  2. kärleken är de vackraste som finns och utan den känns de så tomt.. å jag kan bara hålla med ;) käft om att han kommer, hur fan vet folk de då.. haha! men jag tänkte dra iväg på en häärlig dejt ja, där våren redan är. de tror jag livar upp lite i mitt frusna hjärta. åh! kliché på den.

    jag gillar va anna skrev.

    PUSS

    SvaraRadera
  3. Tack sötnos! Jag suger åt mig, hihi... ;)

    JA visst hade det varit skönt och bara släppa loss och go bananas on the floor, ha ha!
    Förstår att du är helt slut efter jobbet. Är det dags du jobbar på?

    Imorgon sticker jag till fjälls! Tjohooo!
    Ha en underbar kommande helg.

    Puss

    SvaraRadera
  4. Det bär av mot Barcelona ;)
    hihihi.. snart!

    SvaraRadera
  5. jag håller med. det är så trist de stunderna i livet där mycket står stilla. inget händer och man väntar och väntar. ha en bra dag!

    SvaraRadera