torsdag 2 juni 2011

om den där kroppen...

Jag och min kropp är inte alltid överens. Jag vill gör mycket i ett tempo av 200km/h. Flest saker på kort tid vinner. Min kropp däremot skriker efter att få ta det lugnt och bara slappa en sekund eller två. Men jag vägrar att lyssna och tillslut så går kroppen in och bestämmer över min vilja och då blir jag sjuk. Feber eller migrän. Det är bara att välja. För då är jag tvungen att vila och det är vad jag gjort nu.

I tisdags sov jag 14timmar och igår efter jobbet la jag mig i soffan och tittade på två (!!!) filmer i rad. Det har jag inte gjort på år och dar. Idag är planen att städa lite på balkongen och sen när solen väl behagar komma fram då är det jag som intar solläge. Vila, vila, vila är det som står på schemat idag och halva dagen imorgon..

För imorgon kväll är det fest! Utflyttningsfest delux! Då har jag inte tid att vila mer.. Ja ni hör ju, jag är ett hopplöst fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar