måndag 11 oktober 2010

torparlycka

Idag åkte jag hem till mamma och lånade hennes bil och sen styrde jag bilen mot torpet. Nnär jag åkte dit bestämde jag mig för att jag måste köpa en bil till sommaren. Jag älskar att köra bil och lyssna på musik på högvolym. Är en sån otrolig frihetskänsla. Väl framme fixade jag iordning lunch och tände massa ljus med p3 och inredningstidningar som enda sällskap. Blev även lite trädgårdsarbete innan jag åkte mot Smedjebacken där jag besökte mormors grav innan jag åkte hemåt.

Bra rock, slingriga vägar och ett vackert höstlandskap utanför, kan man annat är känna sig lycklig?
Jag behöver sådana här ensamdagar ibland för att komma ikapp mig själv och ladda batterier och då finns det inget annat bättre ställe än torpet. Lugnt och stilla och livet går långsamt därute...

2 kommentarer:

  1. Skönt att komma iväg till stugan och bara fylla på med lite ny energi, byta miljö och ladda om. Ja men visst är den? Inte bara jag som tycker att Dalarna bjuder på fantastiskt väder?! Jag blir liksom helt till mig. Ledig i morgon också, njut och plugga lugnt. Vi hörs snarast!

    SvaraRadera
  2. Så härligt det låter... =)

    Men du, visst är Tulavippan helt grymt! Måste åka tillbaka inom kort. Massor med roliga saker =)

    Kram

    SvaraRadera