fredag 1 oktober 2010

Nu faller löv, det blåser på, det börjar om

"Kom, så ruttnar vi ihop
på alla veta-bättre-typer som ska säga hur man gör..."

Vissa dagar vet man redan när man vaknar att dagen inte kan bli något bra alls. Ganska negativt men sån är jag vissa dagar. De flesta dagar är jag dock positiv, det gäller ju att ha lite balans. Ibland behövs lite tråkigheter för att man ska uppskatta det positiva i livet.

Idag var jag tröttare än tröttast när jag gick upp och bestämde mig för att det skulle bli en dag i mjukisar på jobbet. En stor fördel med mitt jobb att man kan få gå i mjukisbyxor utan att någon höjer på ögonbrynet.. Hihi! Problemet idag var bara att jag inte hittade dem i garderoben och helt plötsligt visste jag inte alls vad jag skulle ta på mig. Klockan gick och det blev till att springa till bussen medan gröten stod kvar i micron, oäten... Dagen till ära var det pytt i panna till lunch.

Nu har jag suttit i flera timmar och försökt få ner några kloka ord utan resultat. Helt stopp i hjärnan är det. Ska verkligen bli skönt med helg nu. Massa vila ska det bli och imorgon blir det ett besök i Gävle.

1 kommentar:

  1. ja men visst är de så, BALANS !
    hoppas du vaknade glad idag.. :) KRAM

    SvaraRadera