fredag 8 oktober 2010

små små ord...

Ibland kan de minsta meningarna ge den största betydelsen. Just nu känns mitt jobb ganska så tradigt och energikrävande och allt som oftast går man hem för dagen tömd på energi. Idag jobbade jag bara fem timmar och fick gå hem efter lunch, vilken lyx!
När jag var påväg till bussen var mina "gamla" barn ute och lekte och när de såg mig ropade de efter mig. Även några andra barn ropade hej men då talade "mina" barn om för dem att Maria minsann var deras fröken..! Det är sånt som känns i frökenhjärtat, när man märker att man gjort ett positivt intryck på de barn som gått hos en. Härligt att för en gångs skull gå från jobbet med ett leende på läpparna!

Nu väntar en timmes spinning innan jag ska sjunka ner i soffan för kvällen! Imorgon vankas festligheter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar