tisdag 12 oktober 2010

carried away

Idag kom jag på att mitt liv just nu är lite lite likt Carrie i SATC. Tänker på det avsnittet där hon skickar en inbjudan till en vän om att hon ska gifta sig med sig själv. Vänner till höger och vänster skaffar barn, gifter sig och jag står och stampar på samma ställe. När ska jag hitta min mr Big?

Det är det som är mitt dilemma just nu. Trivs otroligt bra med min livssituation just nu. Älskar att bo själv och att bara ha mig själv att bry mig om. Och det var längesen jag umgicks såhär mycket med mina vänner som jag gör nu. Vill egentligen inte ändra på någonting förrutom tiden. Den rusar iväg, är ju redan mitten av oktober helt plötsligt. Samtidigt som jag vill leva singellivet och allt vad det innebär vill man ju ha en familj så småningom och man blir då banne mig inte yngre... Åh, varför ska det alltid finnas något att grubbla på?

Nej dags att leva för dagen, ta allt som det kommer och man vet aldrig vart livet för en. Lättare sagt än gjort...

6 kommentarer:

  1. Jag tycker att du ska njuta av den tid du har nu och inte bli helt "carries away" för andras livssituationer.
    För söker du så finner du inte...
    Njut bara njut av nuet... Jag lovar att plötsligt en vacker dag så står Mr right där =)

    SvaraRadera
  2. äh. Du vet hur det är. När jag blir singel så hittar du en kille osv. Det e alltid någon som inte är koordinerad och tack för det! Inte vill vi va ett sånt gäng där alla gör allting synkat? Njut av ditt singelliv för min skull! Puss Tina

    SvaraRadera
  3. Var tvungen att läsa vad Anna skrivit till dig och hon får orden ifrån mig. Maria, du strålar när vi fikar, du strålar när du är hemma och jag tycker bara du ska njuta och ta in. Bäst för oss båda att inte tänka för långt från, för då grubblar man bara. Inget annat än carpe diem! Ta hand om dig, vi hörs och ses. Och i morgon är det fredag och allt, ledig tid att se fram emot.

    SvaraRadera
  4. får orden = tar orden! Långt från = långt fram.

    Suck, dessa slarvfel.

    SvaraRadera
  5. Det är ett så himla bra avsnitt! att gifta sig med sig själv, sjukt fint.

    SvaraRadera
  6. Ps: vad roligt att din headline är från en Dorislåt! har innan helgen bara träffat en annan människa som hört den skivan, nu damp både en till och du ner på en gång, lustigt.

    SvaraRadera