torsdag 3 mars 2011

en liten träningslista...

1. Min idrottsbakgrund
Började med skid- och löpträning när jag kanske var 6år. Efter det tävlade jag i det några år. När jag var 8år började jag spela fotboll. Jag var helkass i början, liten och rädd och vågade inte ta någon plats. När vi gick upp på 11manna så förändrades något. Helt plötsligt började jag göra mål och jag spelade både forward som sprang ifrån motståndarna och libro. Gillade att spela libro då man fick styra spelet och bestämma lite ;) Jag slutade med fotboll i gymnasiet någon gång. Kom aldrig riktigt tillbaka fullt efter att jag haft körtelfeber. Började igen efter något år men mina ljumskar är helt slut så ingen mer fotboll för mig. När jag går förbi en fotbollsplan eller en träning kan jag sakna fotbollen så mycket, tiden med laget var en av de bästa!

2. I mina öron när jag tränar
Ingenting. Det som bjuds på gymmet eller ljudet av naturen när jag är ute och tränar.

3. Ett fint idrottsminne
Min första och hittills enda Tjejvasa. Jag hade bestämt mig för att klara den under 3timmar trots bristande träning och dåligt utgångsläge då jag fick starta i det bakre leden. Mycket folk som knappt kunde åka skidor men jag klarade det! Med 3minuters marginal.

4. I min träningsväska
Skor, vattenflaska

5. Favoritmuskel
Triceps

6. Mål med träningen
Att bli frisk och stark. Gå ner till min trivselvikt. Bli tight i kroppen

7. Favoritövning
Benpress

8. Favoritmat

Lax i alla dess former, sill i alla dess former, blodpudding

9. Mina inspirationskällor
Jag har ingen speciell inspirationskälla. Jag sporrar nog mest mig själv just nu. Finns ingen som skäller bättre på mig om jag fuskar eller latar mig än jag själv.

10. Då mår jag som bäst
När man kört ett stenhårt pass så kroppen bara skakar av utmattning. Då är det lycka!

11. Favoritkonditionsträning
Spinning

12. Favoritidrott
Fotboll att utöva men hockey att titta på.

13. Mitt bästa kosttips
Lagom är bäst

14. Favoritmellis
Fil och banan

15. Då tränar jag allra helst
Alltid! Morgon middag, kväll. Spelar ingen roll.

16. Favoritlivsmedel
Ägg

17. Mitt måtto
Träning är bästa medicinen mot allt!

18. En fredagskväll unnar jag mig gärna..
Träning

19. Det här åt jag idag
Gröt-Frukt-Italiensk ostsoppa-Frukt- Viltskavsgryta & ris

20. Därför tränar jag
För att må bra och för att det är det roligaste jag vet!

21. Min favoritfrukost
Gröt, ägg och KAFFE!

22. Favoritidrottare
Jörgen Jönsson

23. Så sover jag
Somnar fort, sover som en sten, gärna på rygg.

24. Detta klarar jag mig inte utan
Kaffe och sömn

25. Där tränar jag helst
På gymmet (Friskis) just nu.

26. Detta tränar jag allra helst i
Tights & linne

37. Glöm inte att…
Det är aldrig försent att börja träna och kondition är en färskvara.

1 kommentar:

  1. Jag fick en så kallad chock igår. Fy fan vad jag ser ut. Undra om jag är gravid? Ha ha...

    Ska börja lite smått på tisdag. På måndag blir för mycket ångest. Svulla i helgen! ;)

    Trevlig helg!

    Puss Annapanna

    SvaraRadera