söndag 23 maj 2010

mer energi tack!

Längesen det blev några rader skrivna här. Men det händer inget nytt och energin är inte på topp. Veckorna rullar på i samma mönster såhär innan semestertid. Massor att göra på jobbet och alltför lite tid finns till det som skulle ge mig mer energi. Har iallafall äntligen köpt mig balkongmöbler så nu är hälften av balkongfixet klart. Nu fattas bara ett insynsskydd och alla blommor som ska planteras.


I fredags var jag och mamma på shoppingtur efter jobbet. Vi hittade en ny bekantskap, en helt underbar inredningsaffär i Säter. Där köpte jag denna fina tunikan. Materialet var superskönt, så den kommer användas flitigt i sommar.




Söndagen har bjudit på träning. Ett superroligt pass och hur jobbigt som helst. Skönt att vara igång igen efter ofrivillig vila på grund av förkylning/allergi. Eftersom jag varken blir bättre eller sämre så antar jag att det är allergi så nu tränar jag igen. Så skönt då min kropp och knopp verkligen behöver träning. Har förövrigt försökt peppa mig att sy färdigt gardinen till ateljen men inspirationen finns inte riktigt där... Får se om en stor kopp, starkt kaffe kan ändra på det!

3 kommentarer:

  1. Inte bara jag som har fullt upp ser jag och när man väl kommer hem på kvällarna finns det ingen större energi till att sitta vid datorn. I alla fall inte för mig under veckan som varit, kommer dock bli bättre framöver, för jag VILL verkligen vara aktiv mer. Avkopplande och framförallt nu när jag verkligen börjar känna mig riktigt säker på jobbet, förutom småsaker. En intensiv vecka kvar sen är jag ledig tre dagar, men först har jag 1 ½ dag kvar av min ledighet. NJUTA! Skönt med träning, fortsätt så för det är då kroppen mår som bäst och ny energi skapas. Snart min tur, snart ... ta hand om dig.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att se dig idag och utbyta några ord! Det var länge sedan. Passet var kul men jobbigt och som du sa efteråt, under uppvärmningen kände jag att det skulle bli lätt. Vilken miss! :) Ha nu en fin vecka! KRAM

    SvaraRadera
  3. Det kan du tro att jag gör, enda in i det sista. Även du har en intensiv vecka framför dig, men precis som du skrev ; snart semester, snart ... själv får jag vänta till den 31:e Juli, då är det min semester på EN VECKA :) men jag har ju lite ledigt under veckodagarna, då jag inte jobbar heltid ... rättvist. Ta hand om dig, så hörs vi snarast.

    SvaraRadera