onsdag 5 maj 2010

lyssnandets pedagogik

Idag efter jobbet var vi på en föreläsning med jobbet i ämnet lyssnandets pedagogik. I höstas var vi också på en föreläsning med en väldigt (tydligen) eftertraktad kvinna. Tror ingen av alla vi som var där kunde förstå varför för en mer yr människa får man leta efter. Den här föreläsningen var iallafall väldigt intressant och de 3 timmarna flög förbi! Nu saknar jag att plugga ännu mer. Har snart jobbat i 2år och det känns som att mina hjärnceller försvinner mer och mer. Vill lära mig nya saker och läsa en massa kurslitteratur men...jag skulle gärna vilja ha min lön som jag har nu =)

Kanske blir min önskan sann iallafall. Till hösten har jag anmält mig till förskolelyftet. Detta innebär att jag får läsa en kurs på halvfart under höstterminen. Då har man rätt till att vara tjänstledig under tiden med 80% av sin lön. Jag har funderingar på om jag ska ta tjänstledigt 1 eller 2 dagar i veckan. Tänk vilken lyx! Jobba 3 dagar och sen plugga i 2. Det skulle verkligen göra mig gott och helt plötsligt ser jag framemot hösten!

2 kommentarer:

  1. Känns som en väldigt bra ide och framförallt tror jag det skulle göra dig gott. Mer tid för träning, och resten av dagen plugg, chill och bara vara hemma. Hoppas allting går som det ska. Tack för att du titta in i dag, va väldigt förvirrad och jag hoppas du tog det med glimten i ögat. Nu ska jag stänga ner här igen, tiden går så fort när datorn är på :)

    SvaraRadera
  2. Go for it! Och sedan flyttar du till storstan :)

    SvaraRadera