torsdag 7 april 2011

vardagsmotion

En ganska tröttsam kommentar man får när man arbetar som jag gör är; Ja nu har ni väl det bra som kan vara ute hela tiden. Ja visst har vi det bra men det är ju också självvalt och helt okej för alla andra och välja samma yrke. Det är också himla trevligt att ta på 15 par galonbyxor och ta in 15 geggiga själar, men det är ju också självvalt.
Just nu har vi börjat vårt ta-fram-våren-arbete på jobbet. Detta innebär att skotta bort alla snövallar och spätta is, något som är beroendeframkallande. När detta händer då vet man att det är vår!
Eftersom jag inte besökt gymmet på 3 veckor så passar jag på att vardagsträna på jobbet. Måndag, onsdag och torsdag har jag tränat biceps, triceps, rygg och axlar genom att spätta is. Idag satt vi i roddbåten och hade båtutflykt. Vi rodde och rodde och jag fick magträning delux. Sen gjorde vi hinderbanor ute på gården och sprang och hoppade och klättrade alltså fick jag konditionsträning. Det gäller att göra det bästa av situationen i vardagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar