tisdag 26 juli 2011

hemma hos mig: köket

För varje dag blir det lite mindre röra här hemma. Jag är ingen person som röjer som en galning bara för att få det färdigt. Det får ta den tid det tar. Köket är väl det rum som är någorlunda klart förutom att jag ska tapetsera om och jag är även sugen på att måla köksluckorna... Tapeter är dock prio ett. Fast att välja tapeter är då verkligen inte det lättaste. Har varit iväg en gång och tittat men det blir nog många fler rundor innan jag bestämmer mig. Svart, vitt eller grått? Det är den stora frågan!


Fick bli ett litet matbord i köket tillsammans med kökssoffan. Stora matborden (som jag inte hittat än..) får stå i vardagsrummet.


50-tals kök, i love it!!! Låga bänkar, som gjorda för lilla mig och skafferi!


Den här gillar jag som tusan, här ska mina gryner och frön få bo!


Taadaaa!! Är det inte den snyggaste tapeten med tillhörande bård ni skådat? Kanske ska behålla den ändå ;)

1 kommentar:

  1. Yeah, det här gillar jag och köket känner jag så väl igen. Man har ju kollat på ett antal lägenheter där du håller hus. Alla kök ser likadana ut men otroligt charmiga. Jag gillar och du kommer få köket precis sådär härligt Maria. BORT MED TAPETEN, boooooort!

    SvaraRadera