torsdag 26 november 2009

förberedelser?

Första advent på söndag och jag borde väl vara mer peppad på att pynta men det är jag inte. Vet inte om det beror på det fruktansvärt milda vädret, känns ju mer som vår än som vinter. Jag längtar efter snö!!! Eller så beror avsaknaden av pyntsug på den enorma trötthet som jag känner hela tiden. Energin räcker bara till jobb och sen när jag sätter min fot på dörrmattan hemma känner jag mig som en urvriden disktrasa. När ska man känns sig pigg igen?
Igår tvingade jag mig iallafall att leta rätt på alla stjärnor och ljusstakar. Så nu står dom i en låda i vardagsrummet. Nu återstår det att sy en gardin till köket och köpa tyg till en gardin i sovrummet. I vardagsrummet får de gamla julköksgardinerna ta plats. Blir nog bra hoppas jag.

Jag vet iallafall vad jag önskar mig i julklapp! Mer energi och att få känna mig pigg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar